CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

torsdag, mars 17, 2011

Etter fire år i Oslo

For snart fire år siden flyttet jeg hjemmefra. Det var sommeren 2007, sommeren jeg ble 19 år. Det at jeg flyttet sammen med Bjørnar gjorde det hele litt lettere for meg. Jeg hadde alltid noen rundt meg, noen å snakke med. Alt var nytt, mye større enn i Sandnes, og jeg hadde ingen familie her. Heldigvis flyttet også min bestevenninne Therese til Oslo samtidig som meg. Henne har jeg også hatt mye støtte i.

Jeg føler at jeg har forandrtet meg mye disse fire årene jeg har bodd i Oslo. Jeg har blitt mye mer selvstendig. Jeg må ordne alt som skal ordnes på egenhånd. Jeg måtte finne ny tannlege og ny fastlege. Jeg begynte på nye skole med helt nye systemer. Eksamener og innleveringer i alle fag, men ingen til å passe på at dette ble gjort. Alt dette har heldigvis gått fint.
At jeg har hatt en jobb jeg har trivdes i har også vært viktig for meg. Her har jeg lært utrolig mye mer enn hva jeg hadde trodd jeg skulle. Ikke bare har jeg lært om produkter og leverandører, jeg har også lært om produktplassering, markedsføring og hvordan butikken drives.
Jeg føler meg heldig som til en hver tid har hatt Bjørnar rundt meg. Jeg har veldig dårlig stedssans (det er ingen hemmelighet), så han har ofte følgt meg om jeg skulle til et ukjent sted. På veien har han også vist meg rundt i Oslos gater.

Nå nærmer oppholdet i Oslo seg slutten. Jeg er klar til å flytte hjem, til det trygge og kjente. Jeg teller uker og dager til vi skal være ute av leiligheten. Det skal bli godt å komme hjem til gamle venner, bekjente og familie!

0 kommentarer: