CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

søndag, november 22, 2009

Mine Julegavetips fra Kitch'n.no

Når jeg er på jobb får jeg stadig vekk spørsmål om hva man kan kjøpe i julegave til venner og familie. Jeg synes dette er veldig vanskelig å svare på, men som en pause i eksamenslesingen har jeg satt opp en liste over hva jeg tror kan være årets julegavetips, ut ifra hva jeg selv liker, og hva som selger godt på jobb. Alle bilder, priser og informasjon er hentet fra Kitch'n, og det er bare å legge igjen en kommentar om du lurer på noe.

Håper listen kan være til hjelp for alle der ute som snart skal igang med gaveinnkjøpene!
Jeg har også prøvd å kategorisere listen.

Kaffe og Tilbehør


Mitt "hotteste" tips er Nespresso Citiz&Milk. Denne maskinen lager fantastisk kaffe (jeg har den selv), og er i tillegg kåret til årets småelektriske julegave av fagbladet Elektronikkbransjen. Prisen for Citiz&Milk er kr. 2499,- men frem til 31. januar 2010 har Nespresso en kampanje gående med at man får tilbakebetalt kr. 400,- ved kjøp av alle Nespresso kaffemaskiner. Dette gjelder ved kjøp hos alle butikker som forhandler Nespresso.

Mitt neste tips er denne Eva Solo kaffekannen. Den rommer 1,1L, hvilket betyr at det ikke blir liggende noen skvetter igjen i kaffetrakteren. I tillegg er den 100% dryppfri, og laget i stål, så den holder godt på varmen, i tillegg til at den er lekker å se på! Prisen på denne er kr. 805,-.

Et produkt som er veldig populært er termokopper. Jeg har på følelsen av at det drikkes mer kaffe nå, enn noen gang før. Annenhver student på BI går rundt med en eller annen form for termokopp på skolen. I tillegg til at de er finere å se på enn pappkrus, er de også miljøvennlige.
Denne lekkerbisken er fra Stelton, og har fått navnet "To go". Prisen er kr. 299,-.

Elektriske Klassikere

Kitchen Aid kjøkkenmaskinen er en av mine personlige favoritter. Denne selger vi vel så mye av til julebakst, som til julegave. Den er en fryd for øyet å se på, i tillegg til at den er kraftig og solid, men likevel stillegående. Maskinen finnes i flere forskjellige farger, og det er mye tilleggsutstyr som kan kombineres med maskinen, som f.eks. ismaskin, pastamaskin, sitruspresse og kjøttkvern. Prisen på Kitchen Aid Artisan er kr. 5998,-.

Om man ønsker seg en ordentlig blender til knusing av is, og til å lage smootie med, er Kitchen Aid blender en suveren vinner. Den har kraftige kniver, kolbe av glass, og resten av blenderen er laget av stål, noe som gir god holdbarhet. I tillegg gjør den seg godt på kjøkkenbenken, noe som er viktig, da blender en et produkt som gjerne brukes mye, og derfor står fremme store deler av tiden. Prisen på denne er kr. 2575,-.

Matlaging og Gryter



Eva Trio Multi er en videreutvikling av vanlige stålgryter. Aluminiumslaget som ligger i bunn er dratt opp langs veggene på gryten. Dette gir en optimal varmefordeling på maten som tilberedes.
Grytene tåler oppvaskmaskin, finnes i flere størrelser, fra 1.8L til 6.5L, og prisene er fra kr. 819,- og opp til kr. 1369,-. NB! Lokk kommer i tillegg!

Fra Menu kommer dette gryteunderlaget, som heter Propell. Det har magnet i midten, noe som gjør at det henger med når gryten løftes opp. I tillegg kan man "slå det sammen", noe som gjør at det tar liten plass å oppbevare! Genialt! Pris med magnet kr. 189,- og uten magnet kr. 129,-. De finnes i mange forskjellige farger.

En nyhet fra populære Rosendahl i vår var ildfaste former. Disse kommer foreløpig i tre størrelser, og kan kjøpes hver for seg, eller samlet alle tre. Priser fra kr. 169 per stk,-.

Alle kjøkken trenger en ordentlig kniv. Et tips er å starte med en universalkniv, eller en mellomstor kokkekniv. Mac er den perfekte kniven til hverdagsbruk. Den er laget av hardt stål, noe som gjør at den holder seg skarp over lengre tid, og ikke krever så mye vedlikehold/sliping. Den kan brukes til alt fra kjøtt og kylling, til å kutte salat, og grønnsaker. Prisen på denne er kr. 899,-.
Salt og pepper er noe som alltid brukes i matlagingen. Denne kombinasjonskvernen fra Bodum er tøff å se på, og gjør seg vel så godt på kjøkkenbenken som på middagsbordet! Pris kr. 469,-.

I tillegg til salt og pepper er ulike oljer mye brukt til steking og baking, eller som dressing. Med denne oljekaraffelen fra Eva Solo kan du lage dine egne oljedressinger, eller bare pynte opp kjøkkenbenken med f.eks vanlig olivenolje. Pris kr. 299,-.

Vinutstyr

Hva gir man til den som har alt? Hva med et vintermometer fra Menu, som i tillegg har vunnet Reddot award? Prisen for dette er kr. 229,-.
Med denne vinkjøleren fra Menu er du nesten garantert at gaven vil falle i smak hos mottakeren. Den er tøff å se på, og litt annerledes enn de tradisjonelle vinkjølerene. Fordelen med denne er at den lett kan tas med om man skal på grillfest eller piknik en sommerdag, og bare brettes sammen og legges i vesken når man har drukket opp vinen. Prisen for denne er kr. 299,-.
Til vin hører det med vann. Hva med denne dryppfrie kjøleskapskarafelen fra Eva Solo? Den har tilhørende drakt som holder vannet kaldt. Den kan også brukes til varme drikker. Da vil drakten få motsatt effekt, og holde på varmen. Helt genial, og en av mine favoritter! Den fås i mange farger, og prisen er kr. 435,-.


Nyttige pyntegjenstander


Selvvannende urtepotten fra Eva Solo er blitt godt mottatt hos kundene. Jeg får stadig vekk tilbakemeldinger fra kunder om at "den faktisk fungerer", noe jeg selvfølgelig er klar over, fordi jeg har to stk selv. Urter trenger som kjent mye vann, og med denne potten trenger man ikke konstant gå rundt å tanke på at man må vanne dem. Man kan selvfølgelig bruke potten til andre blomster enn bare urter, og prisen er kr. 259,-.
Disse telysestakene fra Rosendahl er et "must" om man har andre ting fra serien. Om man bare skal ha en bitteliten ting til en venninne, eller en kamerat, vil jeg si at disse er tingen å kjøpe. De koster kr. 219,- for to stk, men det finnes også et litt annet design, som koster kr. 129,- for to stk.



Mine to absolutte favoritter kommer her nederst på listen. Dette smykketreet fra Menu, er såvidt jeg har skjønt "alle" jenters drøm. For hva er vel kjekkere enn å henge fra seg nydelige smykker på et nydelig smykketre?! Dette er mitt beste tips til alle dere gutter der ute som skal kjøpe gave til kjæresten sin. Kjøp forsåvidt også gjerne med et smykke, så får du litt helhet over gaven! Prisen for smykketreet er kr. 449,-


Min andre favoritt et dette stålfatet fra Alessi. Det kan brukes som serveringsfat, man kan sette kubbelys på det, eller lage andre dekorasjoner, og pynte opp bord eller kommoder/skjenker med det. Det er bare fantasien som setter grenser! Prisen for dett er kr. 1425,-.

Nå håper jeg virkelig at det er produkter i alle prisklasser, og til både foreldre, søsken, øvrig familie, venner og kjærester. I tillegg håper jeg at jeg kan hjelpe noen der ute med å finne ut hva de kan gi, jeg hater nemlig selv å finne på ting, til de som ikke ønsker seg noe! Kanskje listen også kan gi de som ikke vet hva de ønsker seg noe å sette på listen også. Ellers håper jeg ikke at innlegget ble forlangt!

2 kommentarer:

Kine sa...

SUPER liste! Ønsker meg alt ;) hehe

Karianne sa...

Mye bra her ja:) Takk for tips!