CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

søndag, november 22, 2009

Alt som finnes!

I disse eksamenstider er det greit med litt avveksling. Da er pcen et godt alternativ. Nå ikveld satt jeg å surfet litt, og kom over en internettbutikk. De har rett og slett tatt utgangspunkt i den danske designeren Arne Jacobsen (min favoritt) sine kjente mesterverk, og laget miniatyrutgaver til dukkehus! Du kan lese mer om Arne Jacobsen her.

Et av produktene minimii har laget er en kopi av Arne Jacobsens eget hus, i Gotfred Rodes Vej 2, i Charlottennlund. Dukkehuset har et format på 1:16 av det virkelige huset. Det er 37 cm høyt, 71 cm bredt og 62 cm dypt.

Huset forventes å komme til salgs i begynnelsen av 2010.

Huset skal selvfølgelig innredes med stil. Erverdige Ægget er et av produktene som hører til. Stolen ble opprinnelig designet til SAS Royal Hotel i København, i 1958. Den kommer i flere farger, som f.eks sort, rød, lilla og gul. Prisen på kr. 399 ddk, er det heller ikke noe å si på, i forhold til orginalen...! Hehe!
Også klassikeren Svanen er å få tak i. Den ble i likhet med Ægget også designet til SAS Royal Hotel i København. Denne fantastiske stolen fås i fargene sort, rød, rosa, turkis, orange og lilla, så her er det fullt mulig å matche de andre produktene!
Til slutt vil jeg vise miniatyrutgaven av danmarks mest solgte stol, nemlig 7eren. Den ble opprinnelig designet til Rødovre Rådhus. Fargene den kommer i er sort, hvit (min favoritt), rød, rosa, turkis og lime. De turkise og limefargede har vi faktisk utallige av på BI, så de begynner jeg å bli GANSKE lei av! Prisen for miniatyren er bare 199 ddk pr stk!

Sååå, jeg vet iallefall hva mine fremtidige barn skal få å leke seg med!

0 kommentarer: