CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

onsdag, juli 29, 2009

Shopping!


Idag har jeg kjøpt hvitvinsglass. Siden jeg allerede har Riedel Bordeaux vinglass, dekanter og cognacglass, så falt valget naturligvis også på Riedel hvitvinsglass. Jeg endte opp med Chianti-Zinfandel, men er enda litt usikker på om jeg heller skal velge Chabli/Chardonnay, og altså bytte Chiantiglassene...

Egentlig egner Chabli/Chardonnay seg best til vårt forbruk, da vi både drikker viner fra Chardonnaydruen, Albarinodruen, Barsac og Pinot Blanc. Likevel liker jeg Chianti-glasset bedre (selv om de er nesten heeelt like), så jeg vet ikke om jeg bytter de like vel. Chianti er hovedsaklig beregnet Rieslingviner, noe vi også pleier å ha, i tillegg er Chablisglasset vanskeligere å få tak i, og siden jeg bare har kjøpt 6, så er det kanskje litt kjipt om de ikke er å få tak i i fremtiden. Hva synes dere?

3 kommentarer:

Kine sa...

Syns du ska bytta te de du like best ;) Og selv om du e god vinkjenner så vil en ikkje kunna kjenna forskjell i de glasså si de e så like ;) Med mindre en e verdensmester i vinsmaking ;)

Susanne sa...

du har heilt rett, d e d eg har komt fram te eg og! så eg tror eg beholde chianti-glassene:p hehe! må bare dobbeltsjekka d me bjørnar når han komme tebage, d e tross alt han som e bartender, og har gått på vinkurs:P

Kine sa...

det hørrtes lurt ut ja ;) hehe