CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

mandag, mai 10, 2010

17.Mai-forberedelser!

Etter å ha lest på bloggen til Mona tidligere idag at hun hadde gjort klar bunaden sin til 17.Mai, fant jeg ut at jeg skulle gjøre det samme. Jeg begynte med å pusse skoene, og deretter fant jeg frem herligheten (jeg elsker bunaden min). Jeg fikk den til konfirmasjonen min i 2003, og har brukt den ved forskjellige anledninger frem til nå. Når vi var i konfirmasjon til Haakon i fjor syntes jeg egentlig ikke at den satt så fint på. Spesielt over puppene har den blitt ganske stram. Den samme følelsen fikk jeg nå. Så om det blir bunad eller ikke på 17.Mai i år, får værgudene avgjøre!

Bunadskoene mine, som er fantastisk gode å gå med! Anbefales til alle!
Konebeltet mitt (eller samboerbeltet som jeg kaller det), og vesken som er brodert i samme mønster som bunaden (Frafjord, fra Rogaland).
Noe av sølvet, samt den søte oppbevaringsboksen jeg fikk i julekalenderen i fjor!

Nå utfordrer jeg deg til å legge ut bilder av din bunad! (legg også igjen en kommentar, sånn at jeg får gått tilbake å sett!)

3 kommentarer:

Lille søss sa...

Så flinke du e :)
Eg sko ønska at eg konne ha bunaden på i år o, men det må nok bli russebukså! ;P

<3

Kristina sa...

Flinkis, Susanne.
Jeg har gjort klar bunaden jeg også. Eller, den er nesten klar. Skjorta ligger i vaskemaskina nå og er snart klar til å henges opp, så da gjenstår bare stryking av den.
Ligger bilde av bunaden min på bloggen min om du vil se. Jeg fikk jo prøvekjørt den i helga :)

Iselin sa...

Eg hadde bunaden på igår i konfirmasjon, og eg kjente den va blitt litt stram ja.. Har isje utvia den siden konfen og eg syns d va på tide å gjør d nå, så mamma ska gjør d t 17mai. Eg blogde me bilde av meg i bunaden igår hvis du vil se:) Eg og vil ha et sånn fint bunadskrin, jaja får ønska meg d t jul då:D
Me e heldige så har den finaste bunaden, frafjord:D