CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

mandag, august 09, 2010

Trebåtfestivalen 2010!

Vi er vel hjemme etter en nydelig helg i Risør! Det som ikke var like nydelig, var at igår når vi kom hjem, oppdaget vi at døren til fryseboksen hadde stått åpen siden tirsdag.. Og vet dere, det er kjeeedelig å tine fryseboks! Heldigvis gikk det litt fortere når jeg fant frem hårføneren! Hehe!

Vel, på onsdag hentet Bjørnar meg rett etter jobb. Da hadde jeg jobbet stort sett i ett sett siden vi kom hjem fra Spania, så det var en etterlengtet frihelg jeg hadde i vente. Vi kjørte om Sverige hjem, og vi rakk også å stoppe et lite kvarter på Norwegian Outlet som har åpnet i Vestby. I Sverige var vi innom Nordbysenteret i kjappe ti minutter, før vi kjørte nedover til båten. Da kom jeg selvfølgelig på at jeg hadde glemt all sminken min i Oslo, så takk gud for taxfree-shopping på båten!

På torsdag hadde vi en rolig dag. Vi var på åpningen av Trebåtfestivalen, spiste herlig lunsj på Mottaket, og tok en tur på byen utpå kvelden.
På fredag kom mamma, pappa og Cecilie. Da ble det grilling hjemme hos Randi og Stig (foreldrene til Bjørnar), hvor også Aleksander, Janniche og Grete kom.

Bjørnar frister pappa med spennende øltønne som vi kjøpte på båten!

Pappa ble fornøyd med både øl og glass!

Vi var heldige med været, så grillmaten ble selvfølgelig spist ute på terrassen!

På lørdagen ruslet vi alle sammen til byen for å se på båtene. Hele familien Aareskjold stiller seg her opp til familiebilde!

Vi gikk over Risørflekken når vi skulle på byen. Herfra så vi også dagens seilas. For en utsikt!

Cecilie og pappa med utsikt inn mot byen.

Etter å ha trasket i byen hele dagen prøvde vi å finne et sted for å spise lunsj. Det var bare å glemme, så da ble det grillrester fra dagen før! Herlig!

Ingen sommer uten reker! Både min og Bjørnars familie elsker reker, så det var selvsagt på menyen lørdags kveld.

Etter det herlige rekemåltidet gikk vi nedover til byen igjen, for å høre konsert med Jan Teigen. For en stemning! Han sang alle de kjente sangene, og la selvfølgelig opp til at publikum skulle synge med!

Været var nydelig. Både solen og båtene skinte, og byen viste seg fra sin beste side! Vi kunne ikke hatt en bedre helg!

Inn mot torget i Risør.

Lørdagens seilas!

0 kommentarer: