CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

fredag, oktober 30, 2009

Telefonterror

Denne kvelden som skulle være en avslappende, rolig kveld, viste seg å bli det motsatte. Jeg blir nemlig titt og ofte oppringt av Viasats telefonselgere. I mars kontaktet jeg kundeservicesenteret, i håp om at dette skulle gi seg, og som du ser av samtalen, ble disse oppringningene ganske irriterende.

"Sendt: 27. mars 2009 11:00:52
Til: kundeservice
Ja, nå er jeg rett og slett lei maset deres!

I perioden 02.03.09 - 16.03.09 har jeg blitt oppringt av nummeret 381 72 309 hele 14 ganger, hovedsaklig i ukedagene, noe som betyr at jeg har blitt ringt opp til tre ganger om dagen. Jeg har hver gang enten vært i forelesning, eller på jobb, så har ikke kunnet ta telefonen. Da jeg prøvde å ringe tilbake kom jeg bare til en automatisk telefonsvarer, uten mulighet til å kunne si fra at jeg ikke ønsket å bli oppringt igjen. Til slutt så jeg meg nødt til å gå ut av forelesning for å ta telefonen, det så jo ikke ut som deres telefonselgere tok et hint om at jeg var opptatt på dagtid. Jeg konfronterte han som ringte med at jeg var blitt oppringt x antall ganger, men han stilte seg uforstående til hele situasjonen, og prøvde iherdig å selge meg abonnoment. Ikke engang en unskyldning fikk jeg. Til slutt fikk jeg frem at jeg ikke ønsket å bli oppringt mer, noe som heller ikke har skjedd etter samtalen. Det som imidlertid har skjedd er at det tikker inn med SMS.

Jeg er ikke kunde hos dere, jeg kommer aldri til å bli det, og hvis ikke dere slutter med å kontakte meg, kommer jeg til å ta saken videre til forbrukerombudet. Dette er på grensen til telefontrakasering, mener jeg.

Setter pris på bekreftelse på at jeg aldri blir kontaktet igjen.

Mvh.
Susanne XXX
9x2 xx 51x"
-------------------------------------------------------------------------------
Svaret jeg fikk var som følger;
"Sendt: 31. mars 2009 10:41:04
Til: suxxx@hotmail.com
Hei

Takk for din henvendelse.

Vi har nå gjort et søk på ditt telefon nummer 9x2 xx 51x, og kunne ikke finne dette i vårt system. Det var en mulighet for at nummeret tidligere har tilhørt en av våre abonnenter."
-------------------------------------------------------------------------------
Hvordan kan de si noe sånn? Jeg har jo hatt telefonnummeret mitt i over 11 år.. Iallefall fortsatte det å tikke inn SMSer, og jeg kontaktet det såkalte kundeservice igjen.

"Sendt: 29. mai 2009 20:19:13
Til: kundeservice@viasat.no

Viser til vedlagt samtale pr mail, og nå er jeg mildt sagt på nippet til å kontakte forbrukerombudet. Fikk idag en SMS fra Viasat, som jeg tidligere har bedt dere om å slutte å sende til meg. Av prinsipp sender jeg ikke selv VSTOPP til 2223, da jeg ALDRI har gått med på å motta disse meldingene. Om ikke dere sletter meg fra deres system umiddelbart, vil jeg gjøre alt jeg kan for å sette dere i et dårlig lys blant venner og bekjente som er i etableringsfasen, og skal velge tv-leverandør.

Jeg har hatt dette telefonnummeret siden 1998, så om det tidligere har tilhørt noen andre, er det på tide at dere oppdaterer databasen deres.

Som sagt før, jeg vil IKKE høre fra dere. Jeg har i disse dager GET, som jeg er svært tilfreds med. SÅ STOPP!!!

MVH. Ildsint IKKE-Kunde, ALDRI-VÆRT-KUNDE- KOMMER- ALDRI-TIL-Å-BLI-KUNDE.
Susanne XXX."
----------------------------------------------------------------------------
På dette tidspuntet var jeg ganske irritert, og jeg fikk selvfølgelig ikke noe svar på min henvendelse. Så jeg sendte en ny mail.

"Sendt: 2. juni 2009 16:14:47
Til: kundeservice@viasat.no

Viser IGJEN til vedlagt samtale, og lurer på om dere ikke har kundeservise i helgene?????
Jeg har idag igjen fått SMS fra dere, noe jeg fortsatt IKKE vil ha. Er det så vanskelig å forstå?????????????????

Viser til markedsføringsloven §15, ang. markedsføring via e-post og sms. i punkt 2.7.1 står det beskrevet at samtykke skal gis frivillig. Jeg tar ikke frivillig imot sms fra dere. Det står også at forbrukeren kan trekke tilbake samtykket når som helst, noe jeg gjør NÅ, med UMIDDELBAR virkning.

Dersom dere ikke slutter omgående, vil jeg melde dere til Forbrukertilsynet. Etter forbrukervernlovens § 15 punkt 4.1 vil Forbrukerombudet forfølge alle overtredelser, særlig de med gjentatte henvendelser. Sanksjoner kan være tvangsmulkt og gebyrer, samt forbud mot SPAM.

Link til Forbrukerombudet er vedlagt. http://www.forbrukerombudet.no/asset/3278/1/3278_1.pdf

MVH. Susanne XXX"
-------------------------------------------------------------------------

10 dager senere fikk jeg dette svaret;
"Sendt: 12. juni 2009 11:11:54
Til: suxxx@hotmail.com
Hei

Det vi ber deg dobbeltsjekke er om at du har skrevet nummeret ditt korrekt.
Det vi har fra deg er 9x2 xx 51x.

Ha en fin dag
Med vennlig hilsen
Patrick Løseth"
---------------------------------------------------------------------------
Selvfølgelig vet jeg at jeg har skrevet telefonnummeret mitt riktig??? Jeg er da ikke dum heller, noe jeg informerte Viasat om. Videre ba han meg om å registrere meg i Brønnøysundregisteret, noe jeg har gjort for lengesiden. Til slutt fikk jeg beskjed om at "problemet" var løst fra deres side. Men gjett hvor lenge det varte??

Igår ble jeg nemlig oppringt IGJEN, og jeg sa til denne herremannen i andre enden akkurat hva jeg mente om denne saken, men han bare flirte, og liret av seg at han skulle slette meg. Da fikk han meg ordentlig sint, og gjett hva dere, jeg sendte IGJEN mail til kundeservice. Og ikveld fikk jeg svar.

"Sendt: 29. oktober 2009 17:33:18
Til: kundeservice@viasat.no

Refererer til sak nr. 53999 fra midtn av juni dette år.

HVORFOR ble jeg idag kontaktet på telefon av "Joakim fra Viasat" når du har bekreftet at jeg skal være ute av systemet deres?????

Er det så vanskelig??
Må jeg virkelig gå videre med en idiotisk sak som dette?

Mvh. Susanne XXX"
-------------------------------------------------------------------------------
Svaret jeg fikk var noe så frekt som dette;

"From: kundeservice@viasat.no
Subject: (Saksnr:78895) RE: (Saksnr:53999) STOPP
Date: Fri, 30 Oct 2009 19:18:00 +0100

Hei
Vi vil anbefale at du registrerer deg her:
http://www.brreg.no/

Da vil du slippe telefonsalg i fremtiden.

Vennlig hilsen
Viasat kundeservice
Tlf 815 22022 "
---------------------------------------------------------------------------
Vedkommende på kundeservise har ikke engang undertegnet med navn. Hvor feigt er ikke det?!
Jeg svarte jo selvfølgelig denne gangen også at jeg allerede er registrert, og at jeg informerte Viasat om dette i sommer.

Jeg fikk selvfølgelig svar om at de BARE ringte personer som ikke var registrert, og at dette var min egen feil. Men da lurer jeg, hvorfor er det ingen andre telefonselgere som ringer??
Hva mer kan jeg gjøre??
Burde jeg ta saken videre til forbrukerombudet? All den ringingen er faktisk ganske irriterende.. Og hvorfor kan de ikke bare slette meg fra systemene sine? Jeg har jo ikke engang TV, og jeg har aldri hatt det.. Alt sånt står på Bjørnar, dessuten har vi GET, som ALDRI kontakter oss..

Hjelp?

2 kommentarer:

Kine sa...

Kontakt forbrukerrådet!!!! De e nåken makker i viasat!!!! har hatt samma kjøret her!! =S

HusmorDronninga sa...

Offf.. SÅÅ slitsomt!
Og ja... KONTAKT forbrukerrådet!
Det er helt utrolig at de kan holde på som de gjør.
Lykke til videre i alle fall.. får håpe denne kvelden blir bedre :)

Klem fra
Kjersti