CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

torsdag, oktober 23, 2008

Skattejakten!

Det har vært noe feil med bloggsiden min, så et av innleggene jeg har skrevet, "Hurra for oss", skrev jeg den 21.10.08. Likevel viser det som publisert den 17.10.08. Jeg vet ikke hvordan jeg skal få endret på det, men nå ser det hvertfall ut som at jeg får blogget igjen som normalt.

Jeg vil gjerne fortelle litt om den fantastiske 2årsdagen vår!
Etter høstfrokosten på Café Opus var jeg sammen med Emily. Vi gjorde først litt mikroøkonomi, før vi gikk en tur i byen. Jeg fikk handlet litt pynt til halloweenfesten, og litt andre småting.

Når jeg kom hjem var Bjørnar fortsatt på skolen, så jeg ryddet og vasket litt i leiligheten. Det gikk ikke så lang tid før han kom hjem, siden vi hadde avtalt å ha dagen sammen. Når han kom, hadde han med seg en nydelig bukett med roser, og når jeg åpnet de, fant jeg et lite kort. I kortet sto det at jeg måtte gjøre meg fortjent til en liten gave, og at jeg derfor måtte på skattejakt. Jakten begynte i postkassen. Der lå det en lapp, som sa at jeg måtte ned i boden.

Jeg løp ned så fort jeg kunne, og i boden sto kofferten jeg har ønsket meg!
Det er en går Samsonite koffert som man kan ha med seg inn på flyet. Jeg ble så glad!



På kofferten var det festet en ny lapp, og der sto det at for å kunne åpne kofferten, måtte jeg ha en kode! Det første tallet var 2. Videre skulle jeg gå opp i leiligheten, å vaske skjortene til Bjørnar. Inne i vaskemaskinen lå det en ny ledetråd, hvor han mente at jeg måtte være sliten etter all jakten, så jeg måtte gå å legge meg litt på sengen. Under hodeputen min lå det en eske med sjokoladehjerter, og en ny lapp, som sendte meg ut på kjøkkenet, for å finne en flaske vin vi kunne dele. Her fikk jeg også et nytt hint. Jeg måtte finne ut antall dager vi hadde vært sammen og dele på 731. Da fikk jeg tallet 1.
Nå begynte jeg egentlig å bli litt lei av denne leken, men jeg hadde fortsatt et tall igjen å finne før jeg knne åpne kofferten. Etter litt leting, og mas, fant jeg omsider ut hvor den siste lappen var. Der var det selvfølgelig en ny oppgave, jeg måtte ta kvadratroten av 2*2*2*2*2*2 og dele med roten av 2*2*2*2. Da fikk jeg det siste tallet, som var 2.

Jeg kastet meg over kofferten, og skrev inn koden. Og oppi lå det tre nye gaver!
Det var blant annet tredje sesong av Frustrerte Fruer (favorittserien min), en flaske champagne, og sist, men ikkeminst, et smykke i hvitt gull!



Jeg ble jo selvfølgelig kjempelei meg for at jeg ikke hadde funnet noen gave til Bjørnar, men vi er blitt enige om å finne noe sammen. Ser ut til at det blir hjemmekinoanlegg, noe vi trenger, for lyden på TV'en vår er ikke så bra.

Kvelden tilbragte vi som nevnt på Bølgen&Moi. Bjørnar hadde kamskjell til forrett, mens jeg hadde løksuppe. Til middag hadde Bjørnar baccalao, mens jeg hadde ytrefilet av okse. Til dessert delte vi en stoooor tallerken med kanelis, og sjokoladefondant, og en slags krem, med en suppe, som jeg ikke husker helt i farten hva het. Hehe!

Som dere skjønner, så hadde vi en helt fantastisk, og uforglemmelig dag!
Kos og Klem fra Susanne!

1 kommentarer:

Unknown sa...

Hei begge to! Det høres ut at dere hadde en fantastisk dag, noe dere absolutt fortjener,slik som dere jobber. Lykke til videre!
Hilsen farmor og farfar.