CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

torsdag, februar 04, 2010

Hvor mye snø er egentlig greit?

Nå har det ligget snø i Oslo siden midten av desember, og jeg begynner å bli mektig lei. Skal snøen hindre oss i å gjøre de tingene man pleier å gjøre ellers? Da mamma og pappa skulle komme til Risør å hente meg før jul, innså vi fort at det var dødt løp, så vi kjørte ned å møtte de i Kr.Sand. Det hadde vi ikke måttet gjort, om det ikke var for alt snøen. Når jeg skulle hjem fra Sandnes på mandag, ble flyet mitt forsinket 3-4 timer fordi rullebanen måtte stenges, på grunn av alt snøen. Skal vi virkelig finne oss i det? Hvor er den globale oppvarmingen alle politikerene og miljøforkjemperene snakker om? Med en så lang og kald vinter, forventer jeg en minst like lang, og varm sommer.

Men over til det som egentlig var poenget mitt, lar du deg hindre av snøen? Jeg merker på jobb at det er mindre folk på senteret, det er mindre folk ute å går, mens bussene er stappfulle, og det er stillestående kø på alle veier. Kommer det til å komme til et punkt hvor folk slutter å gå på jobb på grunn av all snøen? I England ifjor, stengte de alle skoler når det uventet kom 10cm snø. Er det den riktige måten å gjøre det på? Samfunnet kan jo ikke stoppe opp av den grunn!
En ting er iallefall sikkert, jeg lar meg ikke stoppe! Nå skal jeg på Rimi å handle, og så til frisøren. Etterpå skal vi på Storo. Bjørnar og jeg har også snakket om å gå på kino ikveld, om vi blir enige om film. Hvis ikke, kanskje vi går ut å lager en snømann?
Hva skal du idag?

Siden det er så kaldt ute, vil jeg sende mange varme tanker og klemmer til Farmor som blir 81 år idag, og god bedring til Farfar som ble operert idag. Håper jeg ser dere igjen snart!

Ha en fin dag i snøværet alle sammen, -og slutt å klag!

6 kommentarer:

Kine sa...

Lar meg ikke stoppe nei! MEN trening av hest blir ufrivillig stoppet fordi det rett og slett er for FARLIG.. FORDI risa ikke klarer å vedlikeholde ganstier og veier her i sandnes/stavanger/sola!!!! (SINT)

Far sa...

Jeg lar meg ikke stoppe så lett. Jeg skal på power trening med på følgende sinning time. Heldig vis er det ikke snø inne på Elixia. Savner nå de snøfrie veiene slik at jeg kan sykle ute. Ser frem til våren.

Farmor og farfar sa...

Tusen takk for dine varme gode tanker, og hilsen til farmor og farfar. Det hjelper en 81 åring til å få en god dag, og farfar som fikk en rørende SMS rett før operasjonen, så alt gikk bra. Du er et herligt barnebarn, SUSI gullunge!.

Miriam sa...

Siktet du til noen spesielle? Haha
Det er ikke snøen i seg selv som er ille, det er den dumme viden som roter til snøen!

God helg!:D

Susanne sa...

hehe, nei, faktisk ikke:)

Anonym sa...

Takk for en interessant blogg