CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

mandag, mars 30, 2009

Ja, hva skal man si?


Idag er en av de dagene jeg ikke har noe særlig å blogge om.. Jeg har vært på jobb, og skolen bare, og når jeg kom hjem hadde Bjørnar laget deilig middag. Tagliatelle, kyllingfilet og carbonarasaus! Herlig!

Apropos det, har lest en del blogger, hvor det legges ut oppskrifter. Hva synes dere om det?
Tenkte at jeg skulle hive meg på trenden, og legge ut verdens beste sjokoladekake!

Vel, først smeltes
125 gr. smør
1 dl vann
1 pl. sjokolade

Deretter lages det eggedosis av
200 gr. sukker
3-4 egg

Til slutt røres forsiktig inn
150 gr. hvetemel
2 ts. bakepulver
2 ts. vaniljesukker

Før kaken stekes nederst i ovnen, på 175 grader, i 45 min.

Når kaken er avkjølt, skal den fylles med krem.
(dobbel oppskrift dersom det skal være krem inni kaken)
1 egg
1 dl kremfløte
125 gr. sukker
varmes til smeltepunktet, til det begynner å tykne.

Rør videre inn
1/2 pl. dronningsjokolade
125 gr. meierismør
1 ts. vaniljesukker

Sett så kremen i kjøleskapet til avkjøling før det tas på kaken.

Lykke til!

5 kommentarer:

Anonym sa...

legg ut den med masse melis i og!? <3

Susanne sa...

kafforei e d igjen??

Anonym sa...

ei sånn sjokoladekaga så d e mye melis i kremen:D

Susanne sa...

hm.. eg vett iche kafforei du meine:P

Anonym sa...

det er ikke verdens beste sjokoladekake!!!!