CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

søndag, mai 08, 2011

Måge med Guld

Det er rart hvordan ting kan bety noe for oss mennesker. Det meste regnes idag bare som bruk og kast, men enkelte ting kan ha en helt spesiell betydning. For meg har serviset Måge med Guld fra Bing&Grøndahl/Royal Copenhagen en helt spesiell betydning. Både farmor og farfar og mamma og pappa har dette serviset. Det er blitt brukt ved spesielle anledninger som jul og familieselskap gjennom min oppvekst. Jeg forbinder dette serviset med glede, familie og høytid, og det gjør dette serviset til verdens peneste, i mine øyner. Jeg synes også fargespillet i glassuren er nydelig, og måten fargene symboliserer himmelen på. En vakker dag skal jeg selv begynne å samle på dette serviset, det har jeg visst helt siden jeg var liten. Jeg gleder meg veldig til den dagen jeg selv kan dekke festbord, og bringe tradisjonene rundt Mågeserviset videre!

1 kommentarer:

Anonym sa...

Det var med glede vi leste dine betrakninger om Måkeserviset, det viser at du har sans for varige verdier, noe vi forresten har vist lenge.Ha en fin dag Susi gullunge,menge klemmer fra farmor og farfar.