CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

tirsdag, august 04, 2009

Norsk husmorkost!

Som jeg nevnte i gårsdagens innlegg, var dagens gjøremål å teste ut kjøttkverna til kjøkkenmaskinen, og å lage hjemmelagte kjøttkaker helt fra bunnen av. Jeg synes egentlig hele greia er ganske ekkel, spesielt når kjøttrestene kommer i kontakt med vann, og går fra å være rødt til å bli gråhvitt. Men like vel er det greit å ha prøvd ut kverna, i og med at jeg faktisk selger den. Og jeg må si, jeg lærte mye!

Jeg lærte faktisk hvor ekkelt vanlig Gilde-kjøttdeig er. Hvor mye fett og hvor mye avfallskjøtt den inneholdet. Det var litt gøy å se forskjellen. Jeg har aldri tenkt over at kjøttdeig lages av rester som ikke kan brukes til andre ting, visste du det?!

Jeg liker ikke å ta i kjøtt, så Bjørnar tar seg av den delen!

Alt kjøttet ferdigkvernet.

Kjøttkaker med løk!

0 kommentarer: