CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

mandag, mars 01, 2010

Endelig er OL over!

Bilde er hentet fra www.vg.no

OL er over for denne gang, på godt og vondt. Det måtte jo skje ved en tabbe, siden dette har vært det mye omtalte tabbe-OL'et. Dere har sikkert lest VG helge gjengen, så jeg skal ikke begynne å fortelle om hva som skjedde under medaljeutdelingen inatt. Iallefall, det er deilig å endelig få litt husfred. Slippe at TV'en står på hele ettermiddagen, kvelden og delvis natten, selv om det også var deilig da Norge tok gull under lekene. Det skal vi leve på fremover nå..!

Avslutningsvis kommer noen sitater fra vår alles kjære (ufordragelige) men imponerende Petter Northug;

«Jeg ville lagt opp uten gull i OL. Da måtte jeg begynt å jobbe hjemme på gården, spille sjakk eller noe slikt.»


Dagen etter sprintgullet fikk han spørsmål om verdenscupen:
«Verdenscupen er avgjort. Femmila i Holmenkollen blir det siste viktige rennet for min del. I fjor var verdenscupen spennende. Slik er det ikke i år. Man trenger ikke å sende de siste rennene på TV engang. Jeg trenger ikke flere poeng. Det blir bare å stemple inn.»


Og da det nærmet seg stafett, så gjorde Petter Northug det klart at han ønsket seg et spurtoppgjør.
«Det eneste som kan matche meg på oppløpsida er det kameraet som er der.»


På stafetten ble det bare en spurt om andreplassen for Norge, men den vant Northug i tillegg i suveren stil. Noen dager tidligere tok han derimot gull med Øystein «Pølsa» Pettersen på lagsprint. Etter øvelsen røpet det norske skiesset noe av taktikken:
«Jeg lot som jeg var veldig sliten på sisterunden. Russeren som lå i ryggen min, bet på med en gang og gikk fram og dro. Det var perfekt. Jeg burde fått en pris for skuespillet.»

Også hentet fra www.vg.no

0 kommentarer: