CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

søndag, april 19, 2009

Egon VS. Fridays?



I helgen har vi hatt besøk av Aleksander og Janniche, og det skal jeg selvfølgelig blogge om så fort Bjørnar får lagt inn bildene som ble tatt! I mellomtiden vil jeg bare fortelle dere om en litt pussig lørdagskveld. Etter å ha diskutert opp og ned under lunsjen på Peppes Pizza, ble vi endelig enige om å ta kveldens middag på Egon i Karl Johans gt. Så i halv 8 tiden troppet vi opp, og var heldige og fikk bord umiddelbart. Siden vi var veldig sultne bladde vi fort gjennom menyen. For min del, som alltid har spist samme retten hver gang jeg har vært på Egon, var valget lett. Biff med bakt potet og bernaisesaus. Janniche gikk for biffsnadder med bakt potet. Etter LAAAAANG tid kom endelig maten, Bjørnar fikk det han hadde bestillt, det samme gjorde Aleksander. Men da servitøren sto igjen med to tallerkener med biff og pommes frites, da ble jeg litt forvirret. Både Janniche og jeg hadde bestillt, og betalt for bakt potet. Da jeg prøvde å fortelle servitøren dette, fikk vi bare til svar at det ikke hadde vært flere ferdige bakte poteter igjen. Hun kunne jo kommet bort å sagt ifra at de var tomme? Ikke bare slengt på noen skarvne pommes frites..

Jeg for min del er ikke noe "fan" av biff og pommes frites. Pommes frites, det spiser man på McDonald's. Iallefall, servitøren skjønte ikke helt problemet, og ville bare gi oss maten, det tok tross alt en time før de neste bakte potetene var ferdige. Eventuelt, så kunne vi ta biffen nå, og vente på potetene. Vi er da seriøst ikke interessert i å sitte å se på kjøttet i en time?! Eller spise bare kjøtt, og en tørr potet en time etter? På dette tidspunktet kjente jeg at det boblet inni meg, hun hadde virkelig trykket på de rette knappene hos meg. Janniche prøvde seg med at alt var greit, om alle fire fikk gratis dessert etterpå, men det kunne hun ikke gå med på. Bare vi to som hadde fått feil mat kunne få dessert. Dette var for vår del ikke aktuelt, og bestemte oss derfor for å få pengene tilbake, og etter mye om og men, lot det seg endelig gjøre.

Det var ingen diskusjon, vi gikk nærmest på autopilot ned på Fridays Klingenberg. Også der fikk vi bord med en gang. En superhyggelig servitør fikk vi også! (på Egon må man jo gå å bestille alt i kassen selv). Vi fikk bestillt mat og drikke, og satt leenge og prate. Servitøren var jevnlig innom bordet vårt, og sjekket at alle hadde noe i glasset, og at alt sto bra til med oss. Vi pratet og lo, og merket ikke engang at det hadde gått nærmere 45 min. siden vi bestillte maten før servitøren kom bort å unnskyldet at det tok så lang tid, men at kokkene hadde hatt et uhell på kjøkkenet, så maten vår måtte lages på nytt. Selvfølgelig skulle vi få 25% avslag på hele regningen, og hun lovet at maten ikke var langt unna. Det var den heller ikke. Bare minutter etter hun hadde vært borte, kom den ALLTID velsmakende Fridaysmaten, og kvelden endte superhyggelig!

Så, nå er mitt spørsmål, hva velger du? Fridays eller Egon? Jeg kan med hånden på hjertet si at det blir lenge til jeg besøker Egon igjen....

3 kommentarer:

Kine sa...

ÅÅÅÅHR! Sånt e så HIMLA irriteranes! Serlig når en e/har vert servitør sjøl og sjønne så innmari godt at de bare jørr det for å vera vanskelige og få litt "å jørr" på jobb.... ~SINT~

Anonym sa...

Eg e heilt enige me deg =) Fridays e best! D e kjempegod mat, super service og kjempe grei pris! Digge fridays! :D

-Søss

Susanne sa...

ja, eg prøvde å sei d at bjørnar jobbe på bølgen, å i denne situasjonen hadde alle fira fått gratis dessert der, de tjene jo liksom mer på å gi oss d, enn å måtta ta tebage maten å gi oss pengane tebage:P men d hadde hu null forståelse for;) haha!