CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

mandag, mai 11, 2009

Handlevaner

Til vanlig pleier vi å handle dagens middag enten en dag i forveien, eller samme dag. Dette gjør vi av den enkle grunn, at vi liker friske råvarer, og at det ofte blir endring i planene, slik at det ikke alltid er så lett å planlegge middag en uke fremover/en uke i forveien.

Fra mandag av, skal nærbutikken ha stengt for oppussing, og jeg lurer på hvordan det kommer til å gå. Ikke at det er noe problem, for vi har både Ica supermarked, Ica Maxi og Bunnpris i nærheten, men nå midt i eksamenstiden, hadde det vært greit å slippe å bruke unødvendig tid på å gå til butikkene som er lengre unna. Ica Maxi ligger ca 10 minutters gåtur fra leiligheten, det vil si at en handletur som normalt sett tar 20 min, vil ta mellom 40 min og en time. Ica Supermarked ligger på Storo KJØPESENTER, og det sier seg vel selv at det ikke er så lurt å slippe meg løs der, nå for tiden? Også er det Bunnpris da... Der hadde det ikke gått an for meg å handle der over lengre tid..

Vel, tilbake til poenget mitt, ville bare si at nå har vi laget middagsplan for to uker fremover, og jeg er veldig spent på hvordan dette skal gå..! Men vi krysser fingrene for at dette skal gå bra, og at vi kanskje klarer å venne oss til å heller gjøre få, store innkjøp, istedet for å handle ofte og lite, pluss mye unødvendig som alltid blir slengt med i kurven!

2 kommentarer:

Miriam sa...

Lykke til:P Jeg pleier å handle ca en gang i uken, men pleier alltid å bli noen flere turer. Utrolig kjedelig å handle mat...
Er du klar for eksamen i morgen??:)

Susanne sa...

jeg vet, kjempekjedelig!
hm, ja, tror jeg er så klar som det går an å bli:P du da, frøken?:)