CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

torsdag, februar 10, 2011

Beskrivelse av mitt drømmebryllup

weheartit
Som de fleste andre jenter liker jeg å drømme meg bort i brudekjoler, ringer og bryllupskaker. Jeg må si, jeg har brukt mye tid på å se for meg drømmebryllupet. Dagen skal være nøye planlagt. Et bryllup skal bringe glede for mange, og det skal være et minne for livet. Det er derfor viktig at man setter av god tid til forberedelser, slik at man slipper å stresse. Det er ikke alltid ting går som man vil eller har tenkt, men har man god nok tid, finnes det alltid en løsning.

Jeg vil ha et ganske tradisjonellt sommerbryllup. Mitt største ønske er å gifte meg i Sandnes Kirke 5 juli 2014. Jeg vil selvsagt at pappa skal lede meg opp langs kirkegulvet, og gi meg til min kommende ektemann. Prestens tale skal være personlig og romantisk. Jeg håper også at noen vi kjenner vil synge From This Moment On for oss i kirken. Resten av musikken vil vi også bestemme selv.

Til tross for at dette skal være vårt bryllup, og at alt skal handle om oss, ønsker jeg ikke at gjestene våre skal ha "arbeidsoppgaver" i bryllupet vårt. Jeg vil for eksempel ikke at noen skal ha rollen som fotograf. Alle skal selvfølgelig få lov til å ta så mye bilder de ønsker, men selv føler jeg at man går glipp av så mye, om man hele tiden skal sitte klar med kameraet. Jeg ønsker derfor å leie inn en fotograf for dagen. Han eller hun skal være med helt fra morgenen av, til frisør, ved påkledning av kjole, på vei til kriken, i kriken, og på festen.

Når det gjelder transportmiddel til og fra kirken, overlater jeg dette ene og alene til brudgommen. Det vil være hans valg, uansett hva han ønsker. Jeg blir selvfølgelig glad om det er en lekker sportsbil, en elegant limousine, eller en romantisk hest og kjerre. Men jeg tror at det lønner seg å involvere brudgommen, og la han føle at han får ansvar for noe helt på egenhånd. Så uansett hva han ønsker, er jeg med! (Jeg kan komme til å angre på dette?!)

Etter at vi er ferdige i kirken, vil jeg tro at gjestene ankommer festlokalet før oss. Kanskje vi er på Solastranden å tar noen bilder der, kanskje er vi i fotografens studio. Når gjestene ankommer, vil jeg at de skal bli møtt med champagne, og flere store sjokoladefontener. Det skal også være skjært opp forskjellige frukter, som man skal dyppe i den smeltede sjokoladen fra fontenen. Det skal nå mingles, og alle skal bli kjent.
Bordplasseringen vet jeg akkurat hvordan jeg vil ha. Alle skal kunne se hverandre, og ingen skal måtte sitte trangt. Det skal være dekket opp likt til alle, og middagen skal være en femretters, med passende vin til.
Utover kvelden ønsker jeg ikke noe fast program, i sånne situasjoner blir det sjeldent som planlagt uansett. Det eneste som skal skje før vi tar kvelden er selvfølgelig kakespising og brudevals!
Til slutt forlater vi festen, og tilbringer vår første natt som ektepar i brudesuiten på et lekkert hotell, mens gjestene fortsetter festen i de sene nattestimer!

Husk på, dette er mitt drømmebryllup. Den dagen noe slikt skal planlegges, skal vi selvsagt være to om å bestemme hvordan bryllupet skal være!

0 kommentarer: