CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

tirsdag, februar 15, 2011

Vi drukner på boligmarkedet!

Idag har vi vært på IKEA å kjøpt flytteesker. I bilen på vei hjem slo det oss, vi har jo faktisk ikke noe sted å flytte til! Vi skal være ute av leiligheten i slutten av mai, og foreløpig ser det faktisk ut til at vi må flytte hjem til mamma og pappa!
Vi pløyer gjennom boligannonsene på finn.no hver dag, hver gang uten resultater. Sandnes, Stavanger og Sola har blitt så ettertraktede områder, at det sjeldent blir lagt ut til salgs mer enn ett nytt hus/leilighet om dagen.. Og det som blir lagt ut er enten oppussningsobjekter til to og en halv million, eller de flotteste villaer til både fem, seks og ni millioner. Hva har vi å stille opp med liksom?
Alternativet er å bosette seg i Haugesund, eller på Jørpeland. Her får man greie hus, til en overkommelig pris. Men ved å bo der, tar det lengre tid å komme seg hjem til Sandnes med bil, enn det tar med fly fra Oslo. Ergo, da kan vi faktisk bli værende i Oslo (og vi slipper å kjøpe bil).
Vi har mye å tenke på for tiden, men vi håper vi finner en løsning. Det ordner seg tross alt for snille jenter (og gutter)!

6 kommentarer:

Iselin sa...

Off ja, eg ser den! Håpe dokke finne en fin og passelig leilighet/hus t dokke :) Men eg syns ingenting om Jørpeland eller di der øyene, bo her i SANDNES sånn eg kan komma på besøk:)

Susanne sa...

I know! D e jo i Sandnes me vil ver! Te nøds på Sola!
Eg glede meg sånn te å komma hjem nå! Åsså savne eg bloggen din veldig:(

Mona Linn sa...

Har dere sett på hus i Egersund ?
Det e Jo kjempefint her ;)

Kine sa...

Dokk kan kjøpa vår leilighet te neste sommer for en overkommelig pris ;) Hihihi =P

Kine sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Susanne sa...

Hehe! Takk for tilbudet Kine, men hvis me ska kjøba, så så vil me kjøba någe større:p
Har dåkke flytteplana altså?:P