CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

søndag, februar 13, 2011

En liten tur hjemme

Som jeg skrev på bloggen for en uke siden, sovnet min kjære morfar stille inn forrige søndag. Alle planene for uka ble derfor avlyst, og det ble bestillt billetter hjem til Sandnes. På søndag kom lillesøster Cecilie ned til oss fra Hurdal. Man trenger familien rundt seg i slike situasjoner. Vi koste oss med Fangene på fortet, vafler med jordbærsyltetøy, smoothie og vaniljeis. Man må jo gjøre det beste ut av tiden..
På mandagen skulle jeg jobbe, så vi sto tidlig opp for å få noe ut av dagen. Det var innkjøp av morsdagsgave som sto på programmet. Og etter mange timer på Storo kom vi i mål.
Jeg skulle også jobbe et par timer på tirsdagen, og Bjørnar skulle på Smak-messa i Lillestrøm, så vi kom oss ikke avgårde med et fly før på kvelden. Når vi kom hjem hadde mamma laget deilig kveldsmat til oss.

Onsdagen hjemme gikk med til familiebesøk. Vi var oppe hos mormor med blomster, og for å høre hvordan det gikk med henne. Hun er jammen meg en sterk dame, som jeg beundrer mye! I tillegg hadde Cecilie bursdag. Lille jenta som ikke er tenåring lengre! Etter hennes ønske dro vi inn til Stavanger for å spise på Egon. Herlig mat! Når vi kom hjem ble det sjokoladekake og kaffe, mens vi spilte kort.
På torsdag var vi innom hos farmor og farfar. Det er alltid så hyggelig. De lytter og spør om hva vi driver med i Oslo og i Hurdal, og vil alltid vite om det har skjedd noe nytt. De leser jo bloggene våre, så de er alltid veldig oppdatert, noe som gjør det ekstra gøy å besøke dem.
Etterpå var det tid for litt shopping. Bjørnar kjøpte seg to nye gensere, mens jeg fikk et nytt smykkeskrin, to par nye øredobber, tre gensere og tre jeans (ja vi elsker tre for to på Cubus!).
Jeg hadde også et gavekort, så jeg fikk kjøpt meg et par nye sko.
Parfymene derimot har jeg fått av mamma. Hun har flere parfymer enn noen andre, og jeg fikk derfor velge fritt hva jeg ville ha med meg hjem.

På fredag var begravelsen.. Den velger jeg å ikke skrive noe om, da dette er veldig personlig for meg.
Allerede på lørdag dro vi tilbake til Oslo igjen, denne gangen med bil. Vi kjørte fra Sandnes nøyaktig klokken 10. Vi stoppet innom Risør for lunsj, og hadde en times pause der. Videre dro vi oppover til Hurdal å leverte Cecilie, og var selv hjemme i Nydalen klokken 21. Drøye 60 mil tilbakelagt, på 11 timer. Med andre ord en lang dag!

Idag pakker vi ut, vasker vi klær, og slapper av. Vi skal snart gå en liten tur i det nydelige været! Skyfri himmel og sol! Perfekt søndagsvær. Vi mangler også rømme til kveldens taco, noe som visstnok er krise. Takk og pris for søndagsåpen Joker!

Grå Hugo Boss hettegenser og kremfarget Lyle&Scott strikkegenser. Bjørnar er kjempekjekk i begge, såklart!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Utrolig trist å miste de man er glad i:( Da er det godt å ha familien rundt seg!!

Jeg har lik øredobber som deg, veeldig fine! Hvor er smykkeskrinet fra? Veldig fint!

Susanne sa...

Det er fra Georg Jensen, kjøpt på Brødrene Pedersen på Kvadrat i Sandnes, men fås kjøpt de fleste steder hvor GJ selges:)

Tror egentlig ikke det er et smykkeskrin, men det kan jo fint brukes som det:)
Jeg syntes iallefall at det passer perfekt til mine smykker!